Subnavigatie

X

Deugdactivisme en de onderwerping van blank

Foto: Demonstratie in New York City | © Marcela McGreal | Laatste update: 06/06/2020

Iedereen die denkt dat de demonstraties van black lives matter alleen maar gaat over de moord van George Floyd, heeft het mis. Er speelt veel meer dan enkel de moord van een individu door een politieagent. Ik heb het niet over institutioneel racisme. Nee, ik heb het over neo-marxisten die de macht grijpen via identiteitspolitiek en intersectionaliteit. De blanke mens wordt ondergeschikt aan de zwarte mens, omdat de blanke mens schuldig is aan alle onrecht in de wereld. Het deugdactivisme en de onderwerping van blank wordt pijnlijk duidelijk.

Het is inmiddels een bekent gezicht. Allemaal blanke mensen, vooral jonge studenten, die op de grond gaan zitten in een zogenaamde ‘sit-in’. Ondertussen spreekt een zwart persoon de blanken toe. De kern van de boodschap is vooral dat blanke mensen de oorzaak zijn van racisme en alle onrecht in de wereld. De blanke mens van vandaag is schuldig aan het systematisch doden van “zwarte mensen in Europese concentratiekampen, slavenhandel van zwarten, en onderdrukking door witte suprematie”. Jonge blanke mensen zitten op hun knieën en laten zich aanpraten hoe ze vooral zichzelf moeten haten vanwege hun huidskleur. En dat terwijl de blanke mensen van vandaag niets te maken hebben met de concentratiekampen van de Tweede Wereldoorlog, noch het bestaan van concentratiekampen binnen Europa , want die bestaan momenteel niet. Ook hebben de hedendaagse blanken geen schuld aan de slavenhandel van vroeger. Niemand is schuldig aan de daden van zijn of haar voorouders, maar dat zegt de neo-marxistische progressieve deugdmensen niets.

Artikel gaat verder onder tweet

Het idee van intersectionalisme is volledig doorgedrongen in de Amerikaanse samenleving en vindt ook aanhang in Nederlandse aarde. De marxistische ideologie van economische klassenstrijd tussen de proletariaat en de bourgeoisie is vervangen door een klassenstrijd op basis van sociale klassen. In de demonstraties voor George Floyd gaat het vooral om blank tegen zwart, burgers tegen ordehandhavers. Op andere dagen gaat het vooral tussen man en vrouw, zoals de mythe van de gender-pay-gap, vrouwenquota voor mensen aan de top, en de strijd tegen de patriarchaat. Recent riep Sylvana Simons zelfs op om mensen op basis van kleur op de kieslijst te zetten. Er bestaan misschien wel tientallen boeken die blanke heteroseksuele mannen als het kwaad in de wereld neerzetten. In de hiërarchie van deze klassenstrijd zit diegene die zichzelf als grootste slachtoffer neer kan zetten aan de top. Iedereen onderaan de piramide heeft zogenaamde ‘privilege’ en dient zich te onderwerpen aan diegenen die meer slachtoffer zijn van ‘het systeem’ of ‘institutionele discriminatie’ dan zichzelf.

Deze sociale klassenstrijd neemt echter compleet nieuwe vormen aan, namelijk de vorm van een autoritair regime of een soort autoritaire cult. Het deugdactivisme en de onderwerping van blank wordt pijnlijk duidelijk. We zien beelden verschijnen waarin blanke mensen knielen voor mensen die hen aanspreken op hun ‘witte privilege‘. In een andere video zien we hoe blanke mensen knielen en bidden voor vergeving richting een groepje zwarte mensen. Het zijn met name jonge studenten die zich aangetrokken voelen tot het neo-marxisme en hun sociale klassenstrijd. Dat is niet zo raar, want verscheidene conservatieve sleutelfiguren waarschuwden al voor de invloed van neo-marxistische docenten en professoren in Amerikaanse universiteiten. Zogenaamde ‘safe spaces’ worden inmiddels uitgebreid van universiteiten naar de buitenwereld, waarin alles dat ‘confronterend is’, moet worden verwijderd. Waaronder een standbeeld, dat ter herdenking aan de gevallen soldaten van de Confederate is gemaakt, is verwijderd van een plein onder druk van neo-marxisten. Maar ook blanken moeten weg uit ‘safe spaces’ als ze met te veel zijn volgens een zwarte studente aan de Universiteit van Virginia. Laat het even inzinken: er zijn op universiteiten speciale ruimtes voor minderheidsgroepen, waar meerderheidsgroepen worden weggestuurd als ze met te veel zijn.

Ongehoord Nederland kwam op 5 juni 2020 met een artikel over Akwasi, bekent van onder meer zijn carrière als rap artiest en de HP reclames. In dit artikel staat een video waarin hij zijn wantrouwen in de Nederlandse politiek uit, omdat de politiek niet op ‘hem lijkt’. Ook richt hij zicht tot de media: “de Nederlandse media fuckt met ons”. Het meest opvallend is dat Akwasi het publiek aanspoort tot het roepen van: “fuck the police”, en in zijn speech oproept tot geweld: “Op het moment als ik een zwarte piet zie, ik trap hoogstpersoonlijk op zijn gezicht”, en: “Zwarte piet gaat naar z’n hoeremoeder straks”.

Op zaterdag 6 juni 2020 werd op NPO Radio 1 gesproken over een nieuwe inburgeringscursus voor ‘witte’ mensen. Blanken zouden dan een cursus moeten doen over ‘hun slavernijverleden’. Het is gek dat deze mensen het de blanken van vandaag kwalijk nemen wat er in het verleden is gebeurd. Alsof doordat onze voorouders in het verleden aan racistische activiteiten deelnamen, de blanken van vandaag moeten moeten voor de daden van hun voorouders en omdat ze blank zijn, automatisch racisten zijn. Akwasi zou dan ook op inburgeringscursus moeten en zich moeten onderwerpen aan de ‘slachtoffers’, want ook zijn voorouders deden aan slavenhandel in Suriname. Dit gaf Akwasi zelf toe in de Volkskrant van 21 februari 2017.

Artikel gaat verder onder Instagram video

https://www.instagram.com/p/CA7hzfDlQmi/

Artikel gaat verder onder tweet

Deze neo-marxistische jongeren zijn onze toekomst. Als ik deze jongeren zie, vaak jongeren van mijn eigen leeftijd, dan walg ik van wat ik zie. Het deugdactivisme en de onderwerping van blank wordt telkens pijnlijk duidelijk. Hebben deze jongeren dan geen geschiedenisles gehad? Hebben ze nooit gehoord van de gruwelijke daden die de marxisten in de 20ste eeuw hebben gedaan? Zijn ze werkelijk zo naïef dat ze niet inzien dat ze zichzelf onderwerpen aan een autoritair regime, een autoritaire cult? Ik vond het dan ook een hele opluchting om te zien dat Klaas Dijkhof (VVD) zich niet racisme liet aanpraten bij Op1, er zijn gelukkig nog mensen met verstand in Nederland. Bij de demonstratie in Groningen zakte de hoop mij echter weer in de schoenen. De organisatie had opgeroepen dat zwarte mensen vooraan moesten zitten, en blanke mensen achteraan, zo schreef RTV Noord. Om nog maar te zwijgen over het feit dat deze jongeren niet doorhebben dat ze meedoen aan een machtsspel. Het activisme van de neo-marxisten, die speechen tijdens dit soort demonstraties, is er niet op uit om een standpunt in te nemen, maar om zichzelf te verheerlijken met de macht die ze krijgen over een grote groep mensen die hun (bijna letterlijk) aanbidden voor hun slachtofferschap. Ze vinden het heerlijk om andere mensen het zwijgen op te leggen of voor hen te kunnen bepalen wat ze moeten zeggen (beter bekend als politieke correctheid). Zelfs de Verenigde Naties doet mee aan deze vorm van autoritaire spraak. Volgens deze neo-marxisten zijn de westerse samenleving en alle blanken schuldig aan alle kwaad in de wereld. De blanke westerse jongeren die meedoen aan dit soort deugddemonstraties, doen dus letterlijk aan zelfdestructie.

Als ik het stemgedrag van jongeren zie, vooral in studentensteden, heb ik weinig hoop voor de toekomst in de steden. Bij elke verkiezingen van de afgelopen jaren winnen neo-marxistische progressieve deugdpartijen het over elk conservatief en realistisch geluid. Ik voelde me dan ook direct verbonden met Tom de Nooijer (SGP) toen ik zijn verhaal zag in de VPRO Tegenlicht uitzending ‘Lekker conservatief’. Er zijn gelukkig nog jongeren die zich wel inzetten voor conservatisme, behoud van normen, waarden, en de westerse cultuur. Gelukkig zijn er ook nog jongeren die niet meedoen aan het deugdactivisme en destructieve progressivisme van de 21ste eeuw. Mensen die willen bouwen op de realiteit, in plaats van de ‘gemaakte realiteit’ van de neo-marxistische progressieve deugdmensen. Jongeren zoals Tom de Nooijer zijn onze toekomst, een baken van stabiliteit in een tijd waarin de subjectieve werkelijkheid, politieke correctheid en deugdactivisme domineert in de samenleving en het politieke landschap. We hebben conservatisme nodig als tegenwicht voor het instabiele progressivisme.

Update 04/06/2020: Extra bewijs toegevoegd.
Update 05/06/2020: Referentie toegevoegd naar artikel van Ongehoord Nederland.
Update 06/06/2020: Referentie toegevoegd naar uitzending NPO Radio 1 over inburgeringscursus.

Misschien vindt u dit ook leuk:

Reacties

Laat een Reageren

U kunt deze gebruiken HTML tags en attributen: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll Up